Teamet bag RE-ZIP

Et stærkt team

med global rækkevidde bosat i Aarhus


Founder & CEO
Founder & CEO

Bo Bach Boddum

Bo leder kontoret og står for den daglige drift. Derudover har han fingeren på pulsen, når det kommer til business development og koordinering af projekter.

Tlf: +45 60 70 70 90
Mail: bo@re-zip.com

Co-founder & CCO
Co-founder & CCO

Thomas Fugl

Thomas har en lang erfaring fra erhvervslivet i mellemstore- og store virksomheder, nationalt såvel som internationalt. Thomas bruger sine brede vifte af erfaring til at hjælpe RE-ZIP videre på den strategiske del af rejsen.

Tlf: +45 20 34 03 14
Mail: thomas@re-zip.com

Content creator
Content creator

Emilie Lind Damkjær

Emilie laver content til RE-ZIP’s sociale medier samt hjemmeside. Derudover står hun for support, så når I ringer til RE-ZIP, er det nok Emilie der er i den anden ende.

Mail: emilie@re-zip.com

Sælger lars schäfer møller
Sælger

Lars Schäfer Møller

Lars er vores stjernesælger og står for onboarding af nye kunder. Det er ham, der sørger for at I får en god start med RE-ZIP.

Mail: lars@re-zip.com

Kommunikationsansvarlig
Kommunikationsansvarlig

Amalie Toft

Amalie har læst Informationsvidenskab og startede i RE-ZIP som praktikant. Hun står for den overordnede kommunikation – måde den visuelle og skriftlige.

Mail: amalie@re-zip.com

Account manager
Account manager

Asger Rungborg

Asger er markedsføringsøkonom og står for samarbejdet og vedligeholdelse af relationer med eksisterende kunder.

Tlf: +45 26 22 39 65
Mail: asger@re-zip.com

SALES MANAGER
SALES CONSULTANT

Peter Rønde

Peter har mange års erfaring fra logistik og e-commerce, som han bruger hos RE-ZIP til nysalg og etablering af partnerskaber.

Mail: peter@re-zip.com

Lageransvarlig
Lageransvarlig

Uri Levi

Uri sørger for at der er styr på lageret, og for at vores cirkulære emballage bliver godt pakket og sendt afsted til vores samarbejdspartnere.

Mail: lager@re-zip.com

Order ansvarlig
Order ansvarlig

Karina Jøhnke

Når Karina ikke er på gymnasiet, pakker hun ugentligt de mange pakker med RE-ZIP emballage, der skal sendes til vores samarbejdspartnere, når de mangler opfyldning til deres eksisterende lager.

Mail: lager@re-zip.com

Kvalitetsansvarlig
Kvalitetsansvarlig

Louise Boye

Louise holder til ude på lageret, hvor hun står for de interne processer og hvordan de forskellige opgaver udføres. Hun sikrer at vores emballager altid er i den rigtige kvalitet og klar til næste forsendelse.

Mail: lager@re-zip.com

Sådan blev RE-ZIP til

Et mindre firma med store ambitioner for fremtiden

Et bedre alternativ til engangsemballage

RE-ZIP blev stiftet i 2018 med målet om at skabe et bedre alternativ til den enorme mængde engangsemballage, der forbruges af nethandlen og som både er et ufatteligt ressourcespild samt en gene hos forbrugerne, der kæmper med af komme af med det igen.

De store mængder affald genereret af en nethandel i vækst samt en bugnende skraldespand på privatadressen fik stifteren Bo Bach Boddum til at spekulere på, hvordan man kunne designe en emballage, der ikke bare skulle smides væk efter én gang….

Som ung arbejdede han med at gøre brugte papkasser rene, så de kunne blive brugt på ny, og senere som voksen arbejdede han i et af Danmarks fremmeste udviklingshuse, så løsningen virkede lige til;

Læs mere

”Emballagerne skal gentænkes og designes så de kan foldes sammen til et format der tilgodeser håndteringen af dem ude hos forbrugeren” – Bo Bach Boddum

Hvis der skulle udvikles et reelt alternativ til den traditionelle engangsemballage, så skulle der udvikles både pose og kasser. Der var allerede tidlige eksempler på hvordan den Internationale Postunion kunne bruges til at cirkulere emballager, men selv om de fleste poser kan foldes sammen så de passer i sprækken på en postkasse, så var kasse emballagen en langt større udfordring. Den skulle både være robust nok til at beskytte indholdet, samtidigt med at den skulle være så fleksibel, at den kunne foldes så meget sammen, at den passede i sprækken på en postkasse.

To års udvikling
Etablerede emballage producenter var ikke særligt interesserede i at bidrage til udviklingen af en genbrugelig forsendelses emballage, så venner og bekendte blev involveret, og efter to år med foldning af papkasser i fritiden var løsningen på plads, og da patentet var sikret, blev stillingen som Senior Projektleder i Vestas byttet ud med en tilværelse som iværksætter.

Efter en travl periode med fremstilling af de nye emballager, udvikling af software og ikke mindst jagt på forretninger, der ønskede at prøve den nye emballage, blev RE-ZIP lanceret i oktober 2018 i 10 bæredygtige webshops. De returnerede emballager blev gjort rene ude i garagen, som ligesom kontoret også var i privaten, men i august 2019 blev der lejet et lagerlokale til opbevaring og rengøring af emballager.

Én bliver til fire
Siden da er det gået stærk, og i april 2020 blev Thomas Fugl en del af ejerkredsen og i august 2020 flyttede RE-ZIP kontoret ud af privaten og ind i centrum af Aarhus, hvor teamet på nu fire mand sidder og arbejder på, at emballage fremover skal være endnu mere miljøvenligt, lettere at returnerer og ikke mindst billigere at bruge.

En tidslinje over RE-ZIPs rejse

rezip stiftelse

MAJ 2018: RE-ZIP bliver stiftet i Bos garage

rezip ejerkreds

APR 2020: Thomas Fugl bliver medejer co-founder

kontor i aarhus

AUG 2020: RE-ZIP får kontor i Aarhus

NOV 2020: Samarbejde indgås med DHL

JUL 2021: PI Ventures investerer i RE-ZIP

SEP 2021: Ny app gør RE-ZIP mere brugervenlig

NOV 2021: Projekt lanceres i Østrig med tre butikker

DEC 2021: RE-ZIP Polska etableres

APR 2022: Vækstfonden og PIV investerer i RE-ZIP

APR 2022: 1.200 nye returpunkter åbnes med dao

MAJ 2022: Samarbejde med InPost og MODIVO