Ofte stillede spørgsmål

Privat personer

RETURNERING AF TOM RE-ZIP

Hvordan returnerer jeg min RE-ZIP?
  1. Fold emballagen sammen som anvist og find nærmeste returpunkt på RE-ZIP appen.
  2. Når du er ved returpunktet, skal emballagen scannes med RE-ZIP appen, hvorefter den blot afleveres som var det et brev i en postkasse eller ved en postbutik.

Bemærk, at forretningen ikke behøves scanne emballagen, da denne blot fragtes tilbage som et brev.

Hvor er nærmeste PostNord postkasse eller pakkeshop?

For at finde nærmeste PostNord postkasse eller pakkeshop kan du med fordel bruge RE-ZIP appen, som nemt og hurtigt guider dig til nærmeste punkt for returnering af emballagen. 

Kan jeg kun scanne koden på emballagen ved returpunktet?

Ja, du kan først scanne koden på emballagen når du står ved returpunktet og er klar til at sende den afsted. Det er således det sidste du skal gøre, inden du sender den retur til os.

Hvad gør jeg, hvis jeg ikke kan scanne koden på emballagen?

Hvis scanfunktionen ikke fungerer, kan du prøve følgende procedure:

Anvend scanneren i RE-ZIP appen ved at trykke på ”Returner” i menufeltet. Hold telefonen stille over den påsatte kode på emballagen i 10 sekunder. Hvis dette ikke virker, prøv da at lukke appen ned og genstart processen. Hvis dette fortsat ikke fungerer, kontakt da RE-ZIP og vi hjælper dig med at finde en løsning.

Hvad gør jeg, hvis jeg er blevet henvist til et returpunkt, der ikke er der?

Hvis RE-ZIP appen viser et returpunkt, som ved fremmøde ikke er der, grunder dette i nedlæggelse af returpunktet, og du må da meget gerne kontakte RE-ZIP så vi kan få det fjernet fra kortet. Tak! Vi henviser da til at prøve et af de andre nærliggende returpunkter på kortet. 

RETURNERING OG OMBYTNING TIL WEBSHOP

Hvad gør jeg hvis mit produkt skal returneres til webshoppen?

Såfremt du ønsker at returnere det pågældende produkt du har købt og modtaget, skal du blot pakke produktet ind i RE-ZIP emballagen og følge webshoppens anvisninger om returnering. Emballagen skal ikke scannes i RE-ZIP appen når du returnerer produkter til webshoppen – den skal blot sendes afsted i nærmeste pakkeshop eller postkasse.  

VIGTIGT: Husk at folde det label, der sidder på emballagen ind, således at pakken ikke ender hos os, men i stedet hos den webshop, hvor du ønsker at returnere.

Hvad gør jeg hvis mit produkt skal ombyttes?

Såfremt du ønsker at ombytte det pågældende produkt eller flere produkter, skal du blot pakke produkterne ind i RE-ZIP emballagen og følge webshoppens anvisninger vedrørende ombytning. Emballagen skal ikke scannes i RE-ZIP appen når du returnerer produkter til webshoppen – den skal blot sendes afsted i nærmeste pakkeshop eller postkasse.  

VIGTIGT: Husk at folde den label, der sidder på emballagen ind, således at pakken ikke ender hos os, men i stedet hos den webshop, hvor du ønsker at bytte dit produkt.

Om RE-ZIP

Hvad er RE-ZIP?

RE-ZIP er bæredygtige og genanvendelige emballager, der kan bruges op til 30 gange. Emballagerne er et tilvalg du som kunde får i indkøbskurven, så du har muligheden for at være med til at nedbringe forbruget af engangsemballager ved e-handel.

Hvorfor vælge RE-ZIP?

Du er med til at bidrage til en grønnere omstilling. Samtidigt vil du modtage en rabatkode til den webshop du har handlet i. Så selvom RE-ZIP emballagen koster dig en smule ekstra, vil du altid modtage en form for rabatkode til den pågældende webshop.

Se det som et TAK for at tænke på miljøet!

Hvordan fungerer RE-ZIP?

RE-ZIP kan sammenlignes med det danske pantsystem på flasker. Du køber en flaske, returnerer flasken så den kan anvendes igen, og modtager efterfølgende x-antal kroner.

Vores løsning fungerer således, at du kan vælge om dit produkt skal sendes i en RE-ZIP emballage. Du vil da modtage en rabatkode til den pågældende webshop, som du frit kan bruge næste gang du handler hos dem.

Returnér din RE-ZIP emballage ved et af vores 7000+ returneringssteder, herunder i pakkeshops og postkasser. Find dit nærmeste returneringspunkt i RE-ZIP appen. Så snart du er fremme, scannes koden på emballagen i RE-ZIP appen, og du modtager herved din rabatkode til webshoppen. Returnering af emballagen er gratis for dig! 

Se mere på vores hjemmeside for privat personer.

Produktet og emballage

Hvor kan jeg tilkøbe en RE-ZIP emballage?

Du kan tilkøbe en RE-ZIP emballage hos vores samarbejdspartnere, der forhandler det på deres webshop. Så hold øje med din indkøbskurv, der hvor du handler. Alle vores samarbejdspartnere tilbyder løsningen i indkøbskurven.

Tilbyder din yndlingswebshop ikke RE-ZIP emballage, så giv dem da lige et heads-up!

Hvad gør jeg såfremt emballagen er defekt?

Du returnerer den blot til os, så finder vi en innovativ måde at pensionere emballagen på. Den har helt sikkert udtjent sin pligt som emballage samt sparet miljøet for en masse CO2!

Hvordan foldes RE-ZIP emballagen?

Anvisninger til at folde emballagen er anvist på emballagen. Har du først gjort det en gang, så har du teknikken.

Hvordan sikrer I kvaliteten på emballagen?

Hver emballage kvalitetssikres og rengøres, når den kommer retur. Hensigten er at bruge emballagen 30 gange, men den bliver kasseret, hvis standen ikke tillader genbrug.

Hvor mange gange kan en RE-ZIP emballage bruges?

En RE-ZIP emballage er testet til at kunne bruges op til 30 gange. Allerede ved 10 cirkuleringer har vores emballage sparet miljøet for 84 % CO2 kontra den konventionelle pakkepost emballage! Se mere op vores Miljø side

Rabatkode / Voucher

Hvornår modtager jeg min rabatkode?

Din voucher/rabatkode modtager du i RE-ZIP appen så snart du har scannet emballagen på din smartphone. Emballagen scannes i RE-ZIP appen når du står i pakkeshoppen eller ved postkassen og er klar til at sende emballagen afsted. 

Hvor kan min rabatkode anvendes?

Din rabatkode kan kun anvendes hos den webshop, hvor du har købt dit produkt.

Hvor længe gælder min rabatkode?

Dette er helt op til webshoppens anvisninger. Alle instruktioner og vilkår vil fremgå på webshoppens hjemmeside. 

Hvad gør jeg hvis min voucher ikke fungerer på forretningens hjemmeside?

Voucheren er udstedt af forretningen selv, så hvis du oplever problemer med voucheren er det forretningen der bedst kan hjælpe dig videre.

Hvad gør jeg, hvis jeg ikke kan se min værdikode?

Hvis du ikke kan se din værdikode i RE-ZIP appen under menupunktet “Belønning”, kan du prøve at lukke appen ned. Hvis du herefter fortsat ikke kan se din værdikode, kan du kontakte RE-ZIP og vi hjælper dig med at få tildelt en værdikode.

Yderligere spørgsmål: