Ofte stillede spørgsmål

Returpunkt

Om RE-ZIP

Hvad er RE-ZIP?

RE-ZIP er et cirkulært emballagekoncept, der gør det muligt for en webshop at tilbyde kunderne et bæredygtige alternativ til engangsemballage.

RE-ZIP kan sendes med alle distributører, ganske som normalt, men til forskel for traditionel emballage, kan RE-ZIP ́s returneres i postkasser og butikker i mere end 130 lande, helt uden porto.

Når RE-ZIP modtager emballagen udløser det en rabatkode til kunden til den pågældende webshop, som kunden kan benytte ved næste handel.

Hvorfor vælge RE-ZIP?

Halvdelen af de e-handlende tillægger i dag bæredygtighed, og ikke mindst emballagen stor betydning i deres valg af webshop.

Sammenlignet med engangsemballage reduceres Co2 udledningen med 84% ved bare 10 cirkuleringer.

RE-ZIP styrker den grønne profil og øger gensalg og kundeloyalitet for shoppen. Med andre ord BÆREDYGTIGHED der betaler sig.

Produktet og emballage

Hvad er cirkulær emballage?

Cirkulær emballage, er som det danske pantsystem på flasker. Altså, emballage der kan genanvendes flere gange ved at kunder returnerer emballagen når den er brugt, så den kan cirkuleres igen igen igen

Hvilke størrelser findes RE-ZIP Emballage i?

RE-ZIP levere genbrugelige pose emballager i flere størrelser samt en kasse. Se de forskellige typer på forsiden

Er det mit ansvar at emballagen retuneres?

Nej, der er op til kunden at returnere emballagen til os. Hvis kunden ikke returnerer emballagen, fremsender vi ikke voucheren.

Hvordan vælger kunden re-zip emballage?

Kunden får mulighed for at vælge RE-ZIP emballage ved check-out på din webshop. Det kan være et afkrydsningsfelt, hvor kunden kan vælge RE-ZIP emballagen mod en merpris.

Kræver re-zip emballagen ekstra håndtering I forhold til gammeldags-emballage?

Nej, instruktioner og returlabel til kunden er allerede på emballagen, når I modtager den. Det eneste i skal gøre at at registrere dens ID inden den sende ud af døren.

Hvordan sikrer I kvaliteten på emballagen?

Hver emballage kvalitetssikres og rengøres, når den kommer retur. Hensigten er at bruge emballagen 30 gange, men den bliver kasseret, hvis standen ikke tillader genbrug.

Hvordan håndterer vi eventuelle defekte emballager?

Vi gør alt for, at der ikke er defekte emballager. Skulle du have nogle emballager, der ikke kan genbruges, tager vi dem retur.

Hvordan håndterer vi emballager, som kunderne bruger til returvarer?

Emballager som kommer retur til Jer med returvarer i, kan frit bruges af Jer igen. Det kræver blot at I registrere at posen er kommet retur, inden den sendes afsted igen.

Voucher

Hvordan udveksler vi voucher-informationer?

I genererer et antal vouchers i jeres eget shopsystem. I bestemmer selv hvor mange af gangen, og så sørger vi for at de bliver sendt ud en af gangen, i takt med at emballagerne kommer retur.

Hvad skal voucheren indeholde?

Det er helt op til dig at bestemme, hvordan dine vouchers skal udformes. Du skal naturligvis overholde lovgivningen på området. Voucheren skal desuden indeholde et reelt incitament i forhold til merbetalingen.

Hvordan indløser kunden sin voucher?

Når emballagen er returneret, sender vi kunden en voucher, som efterfølgende kan indløses i din webshop.

Hvordan kan en voucher se ud?

Det kan være en procentvisrabat, en kontantrabat med eller uden krav til minimumskøb eller rabat ved køb af mere end 2 produkter mm.

Yderligere spørgsmål: