Ofte stillede spørgsmål

WEBSHOPS

Ofte stillede spørgsmål

Om RE-ZIP

Hvad er RE-ZIP?

RE-ZIP er et cirkulært emballagekoncept, der gør det muligt for en webshop at tilbyde kunderne et genbrugeligt alternativ til engangsemballage.

RE-ZIP kan sendes med alle distributører, ganske som normalt, men til forskel fra traditionel emballage, kan RE-ZIPs returneres til os, så de kan bruges igen og igen.

Så snart kunden har returneret emballagen via RE-ZIP appen, udløser det en rabatkode som belønning. Rabatten udstedes af den pågældende webshop, og det er også her kunden kan bruge den ved næste handel. Dette øger genkøb.

Hvorfor vælge RE-ZIP?

Halvdelen af de e-handlende tillægger i dag bæredygtighed, og ikke mindst emballagen stor betydning i deres valg af webshop.

Sammenlignet med engangsemballage reduceres CO2-udledningen med 84% ved bare 10 cirkuleringer. Derudover øger det gensalg, at kunden modtager en rabatkode til din butik.

RE-ZIP styrker den grønne profil, øger gensalg og kundeloyalitet for din webshop. 

Produktet og emballage

Hvad er cirkulær emballage?

Cirkulær emballage kan sammenlignes med det danske pantsystem på flasker. Altså, emballage der kan genbruges flere gange ved at kunder returnerer emballagen når den er brugt, så den kan cirkuleres igen og igen og igen. Se mere på vores Miljø side.

Hvilke størrelser findes RE-ZIP emballage i?

RE-ZIP leverer genbrugelige pose- og kasseemballager i flere størrelser. Se de forskellige typer på vores Produkt side.

Hvordan vælger kunden RE-ZIP emballage?

Kunden får mulighed for at vælge RE-ZIP emballage ved check-out på din webshop. Det kan være et afkrydsningsfelt, hvor kunden kan vælge RE-ZIP emballagen mod en merpris.

Under onboarding finder vi sammen ud af, hvordan RE-ZIP bedst kan implementeres i din butik.

Hvordan sikrer I kvaliteten på emballagen?

Hver emballage kvalitetssikres og rengøres, når den kommer retur. Hvis standen ikke tillader genbrug, bliver den kasseret. 

Hvordan håndterer I eventuelle defekte emballager?

Vi gør alt for, at der ikke er defekte emballager. Skulle du have nogle emballager, der ikke kan genbruges tager vi dem selvfølgelig retur.

Erstatter RE-ZIP emballage min nuværende emballage?

Nej, RE-ZIP erstatter ikke din nuværende emballage. RE-ZIP emballagen kan blot tilføjes som et supplement til din nuværende emballage, således du giver dine kunder muligheden for at tilvælge RE-ZIP emballagen.

Hvor mange RE-ZIP emballager skal jeg bestille hjem?

Du kan bestille de enkelte emballagetyper hjem i enheder af ti. 

Hvordan foregår lageropfyldningen af RE-ZIP?

Lageropfyldningen foregår ved at du selv bestiller RE-ZIP emballager efter behov. Du kan til enhver tid bestille RE-ZIP emballager ved at logge ind i RE-ZIP Manager, gå til menuen til venstre og tryk på ‘Ordering RE-ZIP’.

Levering af emballager sker inden for 3 hverdage, så det er en god idé at sørge for at dit minimums niveau altid er over det, du forventer at bruge inden for tidsrummet på 3 dage. På denne måde løber du aldrig tør for RE-ZIPs.

Forsendelse og retur

Hvilke fragtomkostninger er der forbundet ved forsendelse til kunden?

Dette foregår på normalvis efter din virksomheds egne anvisninger. RE-ZIP dækker altså ikke fragtomkostninger til forsendelse og/eller retur mellem din virksomhed og kunden.

Hvilke udgifter dækker RE-ZIP?

RE-ZIP dækker over returforsendelsen, når kunden returnerer emballagen til RE-ZIP lageret.

Hvilket fragtfirma kan vi benytte ved brug af RE-ZIP?

Dette er helt op til virksomhedens selv. Forsendelsen mellem din virksomhed og kunde foregår efter virksomhedens egne fragtaftaler.

Kan jeg bruge mine standard labels?

Ja, du skal blot benytte dig af samme metode, som din virksomhed gør brug af i dag.

Vær dog opmærksom på, at placere labels på det sted, der er angivet på emballagen, samt at label ikke klæber på emballagens retur label.

Er det mit ansvar at emballagen returneres?

Nej, det er op til kunden at returnere emballagen til os, altså RE-ZIP. Hvis kunden IKKE returnerer emballagen, fremsender vi IKKE rabatkoden.

Kræver RE-ZIP emballagen ekstra håndtering i forhold til gammeldags emballage?

Nej, RE-ZIP emballagen kræver ingen ekstra håndtering, scanning eller registrering for jer som webshop. Instrukser og returlabel til kunden er allerede på emballagen, når I modtager den. Det eneste kunden skal gøre, er at scanne QR-koden på emballagen inden den sendes retur til os, RE-ZIP. Se guide for pakkevejledning. 

Hvordan håndterer I emballager, som kunderne bruger til returvarer?

Emballager som kommer retur til jer med returvarer i, kan frit bruges af jer igen. Dette kræver ingen registrering eller ekstra håndtering. I kan blot sende emballagen afsted igen. 

Hvad kan jeg gøre, hvis mine labels ikke hæfter stærkt nok på RE-ZIP emballagen?

Det er meget forskelligt, hvordan labels hæfter, men problemet kan løses på en af følgende tre måder:

  • Sørg for at ændre til en label, der har stærkere hæftelse i printeren
  • Brug vores forseglingstap. En rulle forseglingstape rækker til 100 forsendelser. Prisen er 75 kr. + porto. For bestilling – skriv til vores infomail: [email protected]
  • Gør brug af egen form for tape og sikre, at jeres label sidder fast på RE-ZIP emballagen.

Rabatkode

Hvordan deler vi rabatkoderne med RE-ZIP?

I genererer selv et antal unikke rabatkoder i jeres eget shopsystem. I bestemmer selv, hvor mange ad gangen. Efterfølgende skal disse rabatkoder uploades til os, ved at logge ind på RE-ZIP Manager. Gå i menuen til venstre og klik på ‘Vouchers’.

Her kan du uploade de unikke rabatkoder og angive værdi og eventuelle krav til minimumskøb. Vi står for at sende rabatkoden ud en ad gangen, i takt med at kunderne returnerer emballagerne. 

Hvad skal rabatkoden indeholde?

Det er helt op til dig at bestemme, hvordan dine rabatkoder skal udformes. Du skal naturligvis overholde lovgivningen på området. Rabatkoderne skal desuden indeholde et reelt incitament i forhold til merbetalingen.

Husk at oplyse om både værdi og eventuelle krav til minimumskøb, både i kurven, på produktsiden og på RE-ZIP undersiden, så kunden ikke bliver ærgerligt overrasket, når han/hun vil indløse rabatkoden

Hvordan kan en rabatkode se ud?

Det kan være en procentvisrabat, en kontantrabat med eller uden krav til minimumskøb eller rabat ved køb af mere end 2 produkter mm.

Husk at oplyse om både værdi og eventuelle krav til minimumskøb, både i kurven, på produktsiden og på RE-ZIP undersiden, så kunden ikke bliver ærgerligt overrasket, når han/hun vil indløse rabatkoden.

Hvordan indløser kunden sin rabatkode?

Så snart kunden har registreret, at emballagen er sendt retur via RE-ZIP appen, vil dette udløse en voucher i appen, som efterfølgende kan indløses i din webshop.

Fik du ikke svar på dit spørgsmål?